Nyheter & blogg

Supplier of the year på SGLCC Awards

Under SGLCC Awards blev jag tilldelad priset Supplier of the Year. ”For his pioneering efforts to bring the community together, commitment and leadership, we are proud to have Alf Kjeller Konsult as a part of SGLCC”

läs mer

Glad Påsk!

Hoppas du får en skön påskhelg! Själv ska jag passa på att vara ledig och ladda inför en spännande och intensiv vår!

läs mer

Tack för 2017! Vilket fantastiskt år!

Jag önskar alla kunder, samarbetspartners, familj och vänner ett Gott nytt år! Hoppas ni får ett fantastiskt 2018 fyllt med precis det ni vill. Tack för 2017! Ett för mig spännande år med flera utvecklande projekt och samarbeten. Det har varit...

läs mer

Gott nytt år!

Jag tackar för gott samarbete under 2017 och önskar alla ett Gott nytt år! Hoppas 2018 blir ett fantastiskt...

läs mer

Krishantering i Contact Center

På Nolldistans den 22 november kommer min kollega i Teleutbildningar.se, Jerry Nilsson, att vara talare i ett av sina favoritämnen – Krishantering i Contact Center.

läs mer

Skype och voice- hur funkar det i praktiken?

Många pratar om att ersätta växeln med Skype men få har gjort det. Jag har tagit fram ett antal strategier åt olika företag, men osäkerheten internt har varit för stor för att de ska våga fatta beslut. Kom och lyssna på hur det funkar i praktiken.

läs mer

Möt Teleutbildningar.se på AFTTs konferens

På AFTT – Användarföreningen för tjänstebaserad telefonis nästa konferens i april kommer Jerry Nilsson, Call Center Management och jag vara på plats med Teleutbildningar.se. Vi ses väl?

läs mer

För digitalisering i tiden

Hur komme digitaliseringen påverka samhället? Kom till NTKs nätverksmöte och lyssna på Ann-Sofi Persson-Stenborg,  Kanslichef och Executive Director vid Digitaliseringskommissionen.

läs mer

Musikhjälpen 2016

Alla barn har rätt till utbildning och få en bra start i livet, även om man bor i ett land med krig och oroligheter. Därför är det självklart att jag skänker pengar till Musikhjälpen 2016.

läs mer

Utveckling av Grupp och Ledare

Jag tycker UGL är en av de bästa utvecklande utbildningarna som finns idag och jag är stolta över att vi kan erbjuda den till våra kunder till ett specialpris.

läs mer

Jerrys Customer Experience

Min partner inom Teleutbildningar.se Jerry på CMI Contact Center Expo & Conference. Naturligtvis blev det inte en enkel resa och praktiska exempel på Customer Experience.

läs mer

Partner Söderhamn Pride

Idag startar Söderhamn Pride och pågår till och med 5 juni. I år har jag valt att vara partner och stötta både festivalen och den tidigare i höst genomförda Transgender Day of Remembrance.

läs mer

Nu är Eurovision invigt

Nu är Eurovision invigt. I söndags ägde den riktiga invigningen rum, även om många delegationer varit på plats i över en vecka.

läs mer

QX Gaygala 2016

I måndags var det dags för årets QX Gaygala på Cirkus. Jag var på plats för bl a den årliga avtackningen av volontärerna i QX-tältet!

läs mer

Klimatsmart och praktiskt

Jag gillar att åka tåg. Nu har rapporten kommit från SJ. Det blev 113 tågresor under 2015. Klimatsmart och praktiskt!

läs mer

God Jul och Gott nytt år!

Jag vill tacka alla kunder, partners och vänner för ett gott samarbete under 2015. Vi ses nästa år – 2016 kommer bli ett fantastiskt år!

läs mer

Grundutbildning i Photoshop

Denna helg går jag på Folkuniversitetets grundutbildning i Photoshop. Det är dags att bildkvalitén blir lite bättre här på webben och på de andra webbplatserna jag administrerar.

läs mer

Nytt uppdrag: Roadmap telefoni

Har ett nytt uppdrag via Telemanagement att för ett av Sveriges största industriföretag ta fram en ny roadmap för telefoni. Företaget har ca 50 000 anställda i 120 länder. Uppdraget kommer jag genomföra tillsammans med Jukka Ristijärvi och det ska vara klart under...

läs mer

Digital Innehållsstrategi

Dags att fylla på med lite matnyttigt med en utbildning i Digital innehållsstrategi på Berghs. Innehållsstrategi, Content Strategy, kan beskrivas som kittet mellan besökarens behov, verksamhetens mål och innehållsarbetarnas förmåga att arbeta effektivt med rätt saker....

läs mer

Planer för ny utbildning

Tillsammans med SundCom kommer vi inom samarbetet Teleutbildningar.se att se över möjligheterna för en ny utbildning i statistik och bemanningsplanering. Tanken med utbildningen ska vara att den ska vara praktisk och inriktad på användare av kommunikationsplattformen...

läs mer

Nyheter i Contact Center management utbildningen

Teleutbildningar.se's utbildning i Contact Center management utvecklas med flera nyheter inför 2016. Nyheterna är nya datum, nya moment och nu blir det en 2 dagars utbildning. Bland nyheterna i innehållet är: • Praktiska exempel på schemaproduktion • Hur jag får ett...

läs mer

På intressant frukostmöte i onsdags

NTK (Nätverket för Telekomanvändare) hade ett intressant frukostmöte den 21 oktober på Time Advokatbyrå. Det var intressanta diskussioner kring ett alltid hett ämne - inomhustäckning. Denna gång diskuterades lokala nät. Det finns många möjligheter men också en del...

läs mer

Planeringshelg Teleutbildningar.se i Malmö

Min kollega Jerry Nilsson på Call Center Management är nu på Hotell S:t Jörgen i Malmö för en planeringshelg. På agendan utveckling av vårt gemensamma koncept Teleutbildningar.se och utvärdering av de nyligen genomförda utbildningarna i Teleansvar och Contact Center...

läs mer

Besöker SundCom

I dag är jag och min kollega Jerry Nilssom på Call Center Management på besök hos vår samarbetspartner SundCom i Lockarp. Syftet var bl a att utvärdera samarbetet kring Teleutbildningar.se's utbildningar och diskutera vårt fortsatta arbete tillsammans. Vi hoppas kunna...

läs mer

Frukostmöte med NTK 21 oktober

Inomhustäckningen har debatterats länge men ingen har direkt adresserat frågan ordentligt. Nya hus byggs allt mer energitäta och det är idag nästan omöjligt att få bra moniltäckning. Samtidigt som vi går mot allt mer mobilt arbetssätt och mobilt beteende. Privat kan...

läs mer

Tack för en bra dag med Contact Center i fokus!

Tack alla som var med på Teleutbildningar.se's utbildning i Contact Center management den 2 oktober! Det var en bra och intressant dag med många diskussioner och tankar kring contact centers och hur vi arbetar med kunder och kundtjänster.  Om du missat utbildningen...

läs mer

Tack för bra dagar med Teleansvar!

Tack alla som var med på Teleutbildningar.se's utbildning i Teleansvar 30 september - 1 oktober! Det var bra dagar med intressanta diskussioner och en jättetrevlig kväll på Aqui Tapas...

läs mer

Premiär: Utbildning i Contact Center management

Nu är vi igång - premiär för min och Jerry Nilssons (bilden) utbildning i Contact Center management på KOM Hotel i Stockholm med Teleutbildningar.se. Om du missade denna omgång så går en ny i vår den 17 mars. Utbildningen kör vi tillsammans med SundCom....

läs mer

Nu kör vi – utbildning i Teleansvar!

Nu kör vi! En ny omgång av utbildningen i Teleansvar har startat på KOM Hotel i Stockholm med Teleutbildningar.se. Jerry Nilsson och jag tillsammans med ett härligt gäng kursdeltagare. Om du missade denna omgång så går en ny i vår, 15-16 mars. Utbildningen kör vi...

läs mer

Kontaktcenter i förändring

Min samarbetspartner i Teleutbildningar.se och i styrelsen för Nätverket för Telekomanvändare - NTK, Jerry Nilsson,  citeras i senaste numret av Telekom idag. Tidningen har ett stort reportage om förändringen i Contact Centers. I samma artikel citeras också Bernhard...

läs mer

Fullsatt: Teleansvar 30 sept

Utbildningen i Teleansvar den 30 september - 1 oktober är fullsatt. Vi har några platser kvar på utbildningen i  Contact Center management den 2 oktober. Passa på att anmäla dig innan den också blir fullsatt. Nästa omgång av Teleansvar går den 15-16 mars 2016. Mer...

läs mer

Påminnelse: Nätverksmöte NTK den 9 september

Den mobilitet vi vant oss vid och som vi tar som en självklarhet ställer också krav på säkerhet och design.  Vi förlitar oss ofta på att det ska fungera hos operatören och tror att denne tar ansvar. Men vilket ansvar tar vi själv? Detta och annat belyses på Nätverket...

läs mer

Har du koll när det inte funkar?

Nästa medlemsmöte som Nätverket för Telekomanvändare - NTK håller den 9 september har temat Kundkrav och Kontinuitet. I samband med det har min kollega i teleutbildningar.se och NTKs styrelse, Jerry Nilsson, Call Center Management tillsammans med Roland Pihlström, VD...

läs mer

Nätverksmöte NTK 9 september

Den mobilitet vi vant oss vid och som vi tar som en självklarhet ställer också krav på säkerhet och design.  Vi förlitar oss ofta på att det ska fungera hos operatören och tror att denne tar ansvar. Men vilket ansvar tar vi själv? Detta och annat belyses på Nätverket...

läs mer

Supporter till Stockholm Pride – lilla jag och stora drakarna

Som jag tidigare skrivit valde jag att visa färg och bli en stolt supporter till Stockholm Pride för andra året i rad. När jag såg på storbildsskärmarna i PridePark vilka andra som också valt att bli supporters känns det som lilla jag och de stora drakarna. Vill du...

läs mer

QX-tältet på plats i PridePark

Nu är QX-tältet på plats i PridePark. Vi befinner oss vid ingången mitt emot scenen och tältet är fullt med nya regnbågsprylar.  Vi säljer också fodral till iPhones, iPads mm från Elisabeth Ohlson Wallin. På plats kommer också en hel del artister att finnas för...

läs mer