Trendspaning och omvärldsbevakning
I slutet av februari var jag på Contact Center World (CCW) i Berlin tillsammans med Jerry Nilsson, min kollega inom Teleutbildningar.se, för trendspaning och omvärldsbevakning inom Contact Center/Call Centerområdet. Vi passade också på att kolla in trender för utbildning och liknande. Allt för att både utveckla oss själva som konsulter men även vårt gemensamma utvecklingskoncept – Teleutbildningar.se.
En rapport kommer framöver men fram tills dess kommer här lite bilder från våra dagar ute i Europa:
Jag som modell i ena utställningshallen.
Jerry Nilsson vid Competellas monter.
Mitel fanns på plats…
…liksom ”min” gamla leverantör från bl a Länsförsäkringar – Avaya.
En annan leverantör som är aktuell i ett uppdrag jag har just nu, men som också fanns inom Länsförsäkringar var Interactive Intellegence. De var sponsor till CCW och var då självklart på plats.
På plats var också Enghouse…
…liksom svenska Teleopti.
Självklart hade Unify (fd Siemens) en stor monter.
Transcom hade stor monter.
Cisco – en av de stora leverantörerna fanns på plats.
Headset – ett viktigt tillbehör i Contact Centerbranschen. Här Plantronics.
Inte bara utställning. Det var föreläsningar och seminarier också.
En annan av de stora – Oracle.