Trendspaning och omvärldsbevakning

I slutet av februari var jag på Contact Center World (CCW) i Berlin tillsammans med Jerry Nilsson, min kollega inom Teleutbildningar.se,  för trendspaning och omvärldsbevakning inom Contact Center/Call Centerområdet. Vi passade också på att kolla in trender för utbildning och liknande. Allt för att både utveckla oss själva som konsulter men även vårt gemensamma utvecklingskoncept – Teleutbildningar.se.

En rapport kommer framöver men fram tills dess kommer här lite bilder från våra dagar ute i Europa:

160222 Berlin (33)

Jag som modell i ena utställningshallen.

160222 Berlin (44)

Jerry Nilsson vid Competellas monter.

160222 Berlin (83)

Mitel fanns på plats…

160222 Berlin (80)

…liksom ”min” gamla leverantör från bl a Länsförsäkringar – Avaya.

160222 Berlin (72)

En annan leverantör som är aktuell i ett uppdrag jag har just nu, men som också fanns inom Länsförsäkringar var Interactive Intellegence. De var sponsor till CCW och var då självklart på plats.

 

160222 Berlin (51)

På plats var också Enghouse

160222 Berlin (58)

…liksom svenska Teleopti.

160222 Berlin (66)

Självklart hade Unify (fd Siemens) en stor monter.

160222 Berlin (50)

Transcom hade stor monter.

160222 Berlin (56)

Cisco – en av de stora leverantörerna fanns på plats.

160222 Berlin (69)

Headset – ett viktigt tillbehör i Contact Centerbranschen. Här Plantronics.

160222 Berlin (61)

Inte bara utställning. Det var föreläsningar och seminarier också.

160222 Berlin (49)

160222 Berlin (68)

En annan av de stora – Oracle.

160222 Berlin (87)

160222 Berlin (47)