Kampanjen: “Bli homo, bi, trans eller queer!”

Jösses! Tiden går. I dagarna för 8 år sedan släppte Stockholm Pride en av de roligaste kampanjerna jag jobbat med. Framtagen tillsammans med ett gäng fantastiska på Berghs School of Communication.

Jag var ny festivalchef och projektledare för festivalen 2012 och vi hade verkligen slitit det året för att rädda Stockholm Pride från konkurs efter katastrofåret 2011.

Efter månader av arbete med att bygga upp varumärket igen med insatser som att flytta tillbaka till Tantolunden, Lena PH som prideartist, dogtag av Bea Szenfeld, ett fantastiskt program och nu mitt i allt kunna släppa kampanjen. Det var som om proppen gick ut och sen flöt det bara på.

Det var hur skönt som helst. Och sen fick jag ju jobba med bästa festivalledningen också. Bara en sån sak. Framgången var ett grupparbete.

Icke att förglömma att vi fick upprörda mail ända från Honolulu. Tror för att det var för ”För att toabesöket blir så mycket roligare -blibög.nu” Tack Facebook för påminnelsen.

Mer information om kampanjen finns här i en gammal nyhet på Berghs.

Är du HBTQ-företagare?

Är du HBTQ-företagare?

Är du HBTQ-företagare? Bli medlem i SGLCC – handelskammaren och nätverket för HBTQ-företagare i Skandinavien. Tillsammans är vi starka och det gäller också i affärslivet. Kom på infomöte 22 september!

I helgen är det Global Pride 2020

I helgen är det Global Pride 2020

Nu till helgen den 27 juni är det dags för den stora digitala pridefestivalen Global Pride 2020. En digital festival som ersätter många av de pridefestivaler som blivit inställda i och med Covid-19. Vi är stolta partners.

Share This