På plats i Berlin
Jobbar från Berlin den här veckan. Ska bland annat besöka Contact Center World (CCW 2016) tillsammans med min samarbetspartner i Teleutbildningar.se – Jerry Nilsson på Call Center Management.
Vi ska ta pulsen på vad som händer utanför Sveriges gränser och se vad som händer i övriga Europa. Många Callcenters/Contactcenters är idag globala och många leverantörer finns inte representerade i Sverige. Så, om de inte kommer till oss, får vi komma till dem.
Utvecklingen går snabbt och det gäller att hänga med. Både Jerry och jag är intresserade av utvecklingen både i våra roller. Som telekonsulter och som utbildare inom Contact Center management
Utbildningsplanering
För att utnyttja tiden och resan ska vi i samband med resan ska vi också ha en av våra årliga planeringskonferenser. Det är en helt ny utbildning i bemanningsplanering och en utvecklad och förlängd utbildning i Contact Center management som ska planeras och ”byggas”.
CCW 2016
Contact Center World 2016 är det största eventet inom kundservice i Europa och äger rum mellan den 22-25 februari på Estrel Convention Centre i Berlin.
Förra året lockade eventet ca 7 600 besökare. Man beräknar att det i år ska vara ca 250 olika utställare från 19 länder samlade. Däribland Interactive Intelligence, Mitel, Avaya, Sykes, Competella, Enghouse, Genesys och Plantronics med flera.
Förutom utställningen är det föreläsningar, plenumdiskussioner och mingel. Vi ska försöka suga åt oss så mycket vi kan från utställarna och plenumdiskussionerna och knyta så många kontakter vi kan.